torsdag den 21. marts 2013

Forårsjakke

Jeg har de sidste dage, i min middagspause, syet en lille forårsjakke. Den er syet efter Centilongs mønster. Mønsteret er ganske fint at sy efter, og jeg benyttede mig af de små fif jeg lærte på en Lines workshops. Ved montering af lynlåsen har jeg skelet meget til denne model, jeg synes nemlig det er en rigtig flot finish... jeg har lavet det på bedste vis, uden overhovedet at vide hvordan Line har gjort!
Oprindeligt var jakken tiltænkt Nanna, hun havde også godkendt stoffet, men af uransagelige årsager, ja så målte jeg ikke lige kontrol firkanten efter, da jeg havde printet mønsteret ud. Jeg var nemlig så spændt på at komme i gang, at jeg bare klistrede, klippede, klippede og klistrede, syede og syede. og ved i hvad? Den var ski alt for lille til hende...nærmere en størrelse Freja (92) end den str. 110 der var meningen....så tror da pokker det var sådan noget fedteri, at få syet den sømskjuler i ærmet....
Heldigvis tog Freja imod den med åbne arme og jeg har en undskyldning for at lave en jakke mere. måske i noget stof jeg har været hemmeligt forelsket i længe, vi må se! for jeg har jo lovet hende én!













18 kommentarer:

  1. Du er så blæret den er super smuk! Og Freja ser så fræk og frisk ud i den. Thumbs up! Skønt at have en undskyldning for at sy endnu en ;-) ha en dejlig weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak... Ja hun er lige oræcis en frækkert
      Go weekend til dig også
      Kh. Camilla

      Slet
  2. Årh så søde billeder - totalt sød altså, hun ser dejlig stolt ud:) Rigtig fin jakke, ser meget gennemført ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Mille, hun blev også lidt gal, da hun dkulle ha' den af igen!
      Go weekend
      Kh. Camilla

      Slet
  3. Den er virkelig smuk i det stof - Whauw!

    Og sikke en lille supermodel du har dig der ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Karen Elisabeth

      Stoffet er såmen fra en nederdel fundet i genbrug!
      Ja indtil videre synes hun det er meget sjovt, at posere, men lidt for livlig dog!
      Rigtig god påske.
      Kh. Camilla

      Slet
  4. Hvor er den bare flot, helt vild! Jeg har ikke prøvet mønstret, men wauw altså!! Og din datter ser skøn ud i den :-) Men du må jo på den igen, me når resultatet er så fint, så går det nok.
    Kh Viola

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Viola, mønsteret er let at gå til! Du har jo også allerede syet en jakke hos Frejvald, så det er bare at angribe denne!
      Nanna har allerede valgt stof til en ny!
      God påske
      Kh Camilla

      Slet
  5. Det er en rigtig flot jakke, hvor er du bare dygtig! Og det ser ud til at Freja er rigtig godt tilfreds med den....herlige billeder :-) De gav lige et ekstra smil i min fredag.
    Dejlig blog du har :-)
    kh Nola

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Nola, for alle de søde ord!
      God påske i det schweiziske... Der er vel allerede så småt lysegrønt?
      Kh Camilla

      Slet
  6. Hvor er det bare en charmerende model! Jakken ser også rigtig fin ud (:

    - Kit

    SvarSlet
  7. Sikke en lækker jakke! Og rigtig sød model også. ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Tine.... Er også ret vild med modellen, den lille krudtugle
      Kh. Camilla

      Slet
  8. super flot jakke du har lavet :)

    SvarSlet
  9. Hvor er den blevet flot. Jep en rigtig flot finish med lynlåsen. Hende Line er jo kæmpedygtig!

    Ps det er en god ide at printe ud i fuld format :-) he he

    SvarSlet
  10. hej. Vil hører dig om du kan give mig et lille fif... jeg har mønsteret i str. 110 men står faktisk og skal bruge det i str. 92-98... Nu har du jo lavet et om end det ikke var med vilje:-) Tror du jeg bare kan lade være med at ligge sømrum til og evt tage 1 cm fra i stedet? tænker jeg vil quilte i baner (det tager jo også lidt) På forhånd tak. Trine

    SvarSlet
    Svar
    1. Arh! Jeg har ikke rigtig nogle gode råd! Det var ligesom et uheld at jakken blev for lille! Og fordi mønsteret ikke var blevet printet ud i fuld størrelse! Måske det er tricket?

      Slet

Gør mig varm om hjertet og efterlad en lille kommentar, tak!